Multilevel Governance in the EU - Fundação Serra Henriques

Menu principal

Multilevel Governance in the EU

Committee of the Regions, Brussels, 2 Dec 2014

In the scope of international cooperation frameworks, the Foudation Serra Henriques has participated in the regional governments and European institutions representatives’ conference to debate the challenges the EU faces in its 2020 Strategy – concerning social, economic and cultural development – and its implementation at the level of the 353 cities and regions of the Member States.
Within this field, the Foundation is creating platforms for collaboration with several European local authorities regarding the elevation of on-going initiatives towards a transnational extent.

Related topics: EU Urban Agenda
; Governing a multi-level Europe

No âmbito dos programas de cooperação internacional a Fundação Serra Henriques participou na conferência de representantes de governos regionais e instituições europeias para debater os desafios para o desenvolvimento social, económico e cultural que a União enfrenta na Estratégia 2020 e a sua implementação ao nível das 353 cidades e regiões dos Estados-Membros.
Neste domínio a Fundação está a elaborar plataformas de colaboração com diversas autoridades locais europeias com vista à elevação de iniciativas em curso para uma dimensão transnacional.

Voltar para o conteúdo | Voltar para o Menu principal